Sady karet s ilustracemi pro nácvik čtení - zejména při výuce genetickou metodou.
Další komplet karet pro nácvik čtení. Tentokrát pokrývá písmena ď, ť, ň, dě, tě, ně, di, ti, ni, f, ž, ch, g.
Provedení je stejné, jako u předchozího kompletu č. 2, kartičky jsou s barevnými ilustracemi.
Vhodné doplnění pro všechny, kdo již mají předchozí komplety č. 1 a 2.
Úkolem dítěte je vytvořit správné dvojice obrázku a odpovídajícího slova.
- Výběr písmen a slov odpovídá odzkoušenému postupu při tvorbě slovníku. Tento komplet navazuje na již existující Komplet I.
- Autokorektivní forma - děti si samy mohou zkontrolovat výsledek práce
- Obrázky zejména u snadných slov záměrně nejsou úplně prvoplánové, aby děti musely u práce přemýšlet a hledat souvislosti.
- Vhodné pro diferencování výuky: Každý má tolik, kolik zvládne. Zatímco jedni přečtou jen jednu sadu, jiní za stejný čas mohou z vylosovaných obrázků sestavovat příběh.
- Kartičky využijete i v dalších fázích výuky čtení, psaní a slohu.
- Sady jsou od sebe přehledně barevně odlišeny a proto je snadno udržíte pohromadě.
- Ilustrace vhodné pro první třídu.
Komplet obsahuje 12 sad karet. V každé sadě je 6 karet s ilustrací a 6 karet se slovy. Na druhé straně karty s obrázkem je vytištěné správné slovo pro sebekontrolu. Pokud dítěti vyjde obrázek a slovo, které k němu od pohledu nepasuje, vrátí se ke dvojicím a hledá chybu samo. V sadách jsou občas i méně frekventovaná slova. Díky snadnému přiřazení ostatních pěti karet dítěti karta se slovem a obrázkem zbyde a dítě se tak seznámí s významem slova.
Další aktivity:
- Ve třídě můžeme hrát hru, kdy si každý vezme jednu sadu/více sad a pokud je hotov, může sady směnit s kamarády, případně může se sousedem sady propojit a sestavovat věty nebo si chodit do „banky“ pro další sady.
- V sadách jsou brzy i slovesa a tak můžeme děti požádat, aby spojením alespoň dvou sad kartiček vytvářely jednoduché věty (podmět + přísudek).
- Později mohou děti za pomoci vylosovaných slov/obrázků sepsat krátký příběh.
Upozornění: Určené k použití ve školách a v jiných pedagogických souvislostech pro didaktické účely pod dohledem dospělého instruktora.